Podróż z nowych peronów z Lublina w stronę Stalowej Woli

24 sierpnia 2018

Na przebudowywanej linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadów od 2 września podróżni  będą mogli skorzystać z nowych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce i Wilkołazie Wieś. Ruch pociągów zostanie przywrócony na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce – Wilkołaz. Wykonawca rozpocznie prace na odcinku od Kraśnika do Zaklikowa i dokończy roboty odcinku Wilkołaz – Kraśnik.

W pierwszą niedzielę września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wdrożą korektę rozkładu jazdy a wraz z nią przywrócą ruch pociągów na odcinku Lublin– Wilkołaz.

Wyższy komfort obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane perony w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś. Na peronach przygotowano nowe ławki, wiaty, oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty będą wyższe, ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na odcinku Wilkołaz – Kraśnik konieczne są do wykonania dodatkowe prace związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wyjątkowo wysokie temperatury uniemożliwiły wykonawcy  zakończenie robót związanych z wymianą szyn oraz regulacją toru. Specjalistyczne maszyny torowe kontynuują obecnie prace w niższych tzw. „neutralnych temperaturach”. Wykonawca planuje przywrócić ruch pociągów 13 września br. Wówczas dostępne będą również zmodernizowane perony w Pułankowicach i Kraśniku.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże

Na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik, na 36 km trasy ułożono nowe tory i podkłady. Postawiono konstrukcje wsporcze dla sieci trakcyjnej. Poziom bezpieczeństwa poprawi sygnalizacja przejazdowa uruchamiana sukcesywnie na 8 skrzyżowaniach z drogami. Po zakończeniu wszystkich prac, sprawny ruch pociągów z prędkością 120 km/h zapewni także 35 wyremontowanych obiektów inżynieryjnych, w tym: 25 przepustów, 7 mostów i 3 wiadukty.

Ruszą prace ona kolejnym odcinku od Kraśnika do Zaklikowa

Od 2 września br. rozpoczną się prace na 35 km odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmą modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzą autobusową komunikację zastępczą na odcinku:

Wilkołaz – Kraśnik – Zaklików od 2 września do 13 września;

Kraśnik – Zaklików od 13 września do stycznia 2019 r.;

Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na portalpasazera.pl.

Realizacja inwestycji na linii Lublin – Stalowa Wola z programu Polska Wschodnia sprawi, że będą krótsze podróże, wzrośnie poziom bezpieczeństwa i możliwości transportu towarów. Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie plk-polskawschodnia.pl

Informacja prasowa do pobrania

Mazury pełne kolejowych połączeń
PLK szykują dobre podróże ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza