Odnowione, wygodne stacje na trasie z Olsztyna do Działdowa

18 września 2018

W styczniu rozpoczął się pierwszy etap modernizacji trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa. Wartość prac na linii nr 216 to prawie 260 mln zł. Dzięki budowie nowych i modernizacji istniejących stacji i przystanków region zyska lepszy dostęp do kolei, a pasażerowie będą oczekiwać na pociągi w wygodniejszych warunkach.

Olsztynek, Gryźliny, Stawiguda, Gągławki, Bartąg, nowa stacja Olsztyn Dajtki to przystanki, na których trwają obecnie intensywne prace modernizacyjne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyposażą obiekty w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Dzięki pochylniom oraz nowym, wyższym peronom pasażerowie o ograniczonej mobilności wygodniej dostaną się na perony i do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.

Z Warmii i Mazur szybciej do stolicy

Udogodnieniem dla pasażerów dojeżdżających do pracy i szkoły będzie skrócenie czasu przejazdu dla pociągów regionalnych. Czas przejazdu w relacji Działdowo – Olsztyn skróci się o ok. 17 min z 1h 17 min do ok. 1h. Przyspieszą również składy międzyregionalne o ok. 17 min z 2h 27 min do ok. 2h 10 min w relacji Warszawa Centralna – Olsztyn Główny.

Bezpieczeństwo pasażerów na linii kolejowej nr 216 zapewni modernizacja 83 km torów, wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przebudowa 47 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki nowym układom torowym pociągi przyspieszą do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Wpłynie to również na poprawę przepustowości linii – przewoźnicy zyskają możliwość wprowadzenia większej liczby pociągów osobowych i towarowych.

Aktualny stan prac

Po zakończeniu modernizacji na odcinku Olsztynek – Olsztyn, prace przeniosą się na tory między Olsztynkiem a Działdowem. Obecnie na modernizowanym odcinku, oprócz remontów stacji i przystanków, trwają intensywne prace torowe, roboty na przepustach, wiaduktach i przejazdach. Układane są kable dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym.