Na linii Starachowice – Skarżysko-Kamienna nowe perony i dodatkowe prace

 

Na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic podróżni  korzystają z 7 komfortowych peronów m.in. w Starachowicach i Wąchocku, a pociągi kursują po przebudowanych torach. Dodatkowe prace na mostach i przepustach wymagają zmian w komunikacji. Od 4 listopada za 3 pary pociągów regionalnych Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski będzie komunikacja zastępcza.

Mieszkańcy województwa świętokrzyskiego korzystają z 7 przebudowanych peronów w Starachowicach, Wąchocku, Marcinkowie i Skarżysku Kościelnym. To efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Wszystkie obiekty są wyższe, by ułatwić podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pochylnie oraz ścieżki naprowadzające ułatwiają dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacjach i przystankach zamontowano ławki i wiaty, które zapewniają oczekiwany komfort. Bezpieczne poruszanie się po peronach gwarantuje antypoślizgowa nawierzchnia i nowe oświetlenie. Budowana jest wiata na peronie nr 3 w Skarżysku-Kamiennej. Po montażu ławek i gablot informacyjnych, będzie on służył podróżnym. 

Na trasie Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie wymieniono tory i sieć trakcyjną. Dla bezpieczeństwa podróży i sprawnego ruchu pociągów przebudowanych zostało 8 przejazdów  kolejowo-drogowych. To także poprawa bezpieczeństwa w komunikacji drogowej.

Dodatkowe prace i zmiany w komunikacji

Kolejny etap prac ­na mostach i przepustach na odc. Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie wymaga zmian w komunikacji. Od 4 listopada do 14 grudnia za 3 z 15 par pociągów regionalnych na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Szczegóły na portalpasazera.pl.

Inwestycja obejmuje przebudowę 18 obiektów inżynieryjnych – małych mostów i przepustów. Do końca roku prace zaplanowano na 14 obiektach. W toku prac, konieczne było wykonanie szczegółowych badań podłoża i stanu obiektów oraz rozszerzenie zakresu ich przebudowy. Wpływa to na przedłużenie prac budowalnych na tym odcinku.

Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz za 379 mln zł, będzie możliwość przywrócenia regularnych połączeń między miastami, wygoda i bezpieczeństwo podróży. Dofinansowanie projektu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi blisko 340 mln zł. Wykonawca prac powinien zakończyć roboty w 2021 r.

Prace na linii kolejowej Skarżysko-Kamienna – Sandomierz w liczbach:

  • 22 zmodernizowane stacje i przystanki
  • 35 szt. wyremontowanych peronów
  • 107 wyremontowanych obiektów inżynieryjnych
  • 104 km zmodernizowanej linii kolejowej
  • 69 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 25 km wymienionej sieci trakcyjnej  
PLK na trasie Szczytno – Pisz zapowiada krótsze podróże