O inwestycji > Zakres projektu

Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz

Zakres prac

  • 22 zmodernizowane stacje i przystanki;
  • 35 szt. wyremontowanych peronów;
  • 107 wyremontowanych obiektów inżynieryjnych;
  • 104 km zmodernizowanej linii kolejowej;
  • 301 m ekranów akustycznych;
  • 69 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych;
  • 25,2 km wymienionej sieci trakcyjnej i ok. 300 konstrukcji wsporczych;
  • modernizacja zasilania sieci trakcyjnej;
  • modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym na 10 szlakach, 10 stacjach, 29 przejazdach kolejowych.

Efekty

  • skrócenie czasu podróży dla pociągów regionalnych o około 6 minut na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski;
  • możliwość przywrócenia regularnych połączeń na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz (szacowany czas przejazdu 1h 30 min);
  • poprawa przepustowości linii, częstotliwości skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń;
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowo-drogowych;
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na linii;
  • zapewnienie interoperacyjności kolei;
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.

Prace na linii kolejowej nr 31 granica województwa – Czeremcha – Hajnówka

Zakres prac

  • 37 km wymienionych torów;
  • 45 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;
  • 11 przebudowanych stacji i przystanków: st. Siemiatycze, p.o. Sycze, st. Nurzec, p.o.  Nowy Nurzec, p.o. Borowiki, st. Czeremcha, p.o. Dobrowoda, p.o. Policzna, p.o. Witowo, p.o. Orzeszkowo, st. Hajnówka;
  • budowa 12 obiektów inżynieryjnych – mosty, przepusty;
  • remont 29 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty, przepusty, kładka dla pieszych.

Efekty

  • poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się̨;
  • większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
  • wzrost prędkości pociągów do max. 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)

Zakres prac

  • 6 przebudowanych stacji i przystanków;
  • 3 nowe przystanki osobowe: Orzechowicze, Hryniewicze, Nowe Miasto;
  • 25 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;
  • budowa 12 obiektów inżynieryjnych – mosty, przepusty;
  • remont 16 obiektów inżynieryjnych – mosty, przepusty, kładka dla pieszych;
  • 15 wymienionych rozjazdów;
  • 7 km wymienionych torów.

Efekty

  • poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
  • poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
  • większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
  • wzrost prędkości pociągów do max. 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka

Zakres prac

  • 27 km wymienionych torów;
  • 22 przebudowane przejazdy kolejowo–drogowe;
  • 11 nowo wybudowanych obiektów inżynieryjnych – mosty i przepusty;
  • budowa nowego przystanku: Mikłasze;
  • 5 przebudowanych stacji i przystanków.

Efekty

  • poprawa parametrów linii i możliwość przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na trasie;
  • poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
  • poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
  • większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
  • wzrost prędkości pociągów do 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów

Zakres prac

  • wymiana nawierzchni torowej;
  • przebudowa 46 obiektów inżynieryjnych, w tym: 4 mosty, wiadukt, 19 przepustów;
  • przebudowa dróg i przejazdów: likwidacja 30 przejazdów, przebudowa 75 przejazdów, budowa ok. 3 km dróg równoległych;
  • przebudowa istniejącej sieci trakcyjnej;
  • elektryfikacja 92 km linii kolejowej nr 68 od Lublina Zemborzyc do Stalowej Woli Rozwadów oraz linii 565 na odcinku 1 km;
  • przebudowa urządzeń SRK;
  • przebudowa 18 i budowa 2 nowych peronów w Zaklikowie i Charzewicach;
  • budowa 5 nowych podstacji, 1 kabiny sekcyjnej oraz  przebudowa podstacji Rozwadów;
  • modernizacja trakcji.

Efekty

  • poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;
  • poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
  • większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
  • wzrost prędkości pociągów do max. 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn

Zakres prac

  • odbudowa stacji (mijanki) Waplewo;
  • wydłużenie torów na stacji Nidzica;
  • budowa nowych przystanków osobowych Olsztyn Dajtki oraz Olsztyn Śródmieście;
  • modernizacja całej infrastruktury torowej wraz z urządzeniami SRK;
  • modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych;
  • przebudowa dworców Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni, Olsztynek i Nidzica.

Efekty

  • podniesienie dopuszczalnej prędkości: 100 – 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych;
  • podniesienie dopuszczalnego nacisku oś do 221 kN;
  • skrócenie czasu przejazdu dla pociągów regionalnych o ok. 17 min z 1h 17 min do ok. 1h w relacji Działdowo – Olsztyn;
  • skrócenie czasu przejazdu dla pociągów międzyregionalnych o ok. 17 min z 2h 27 min do ok. 2h 10 min w relacji Warszawa Centralna – Olsztyn Główny.

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk

Zakres prac

  • modernizacja 4 stacji, 14 przystanków osobowych, budowa przystanku osobowego (Pisz Wschód) oraz likwidacja przystanku osobowego (Karwica Mazurska);
  • wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka;
  • remont mostów i przepustów;
  • remont przejazdów w poziomie szyn;
  • odbudowa stacji Spychowo i Drygały;
  • rozbudowa LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz.

Efekty

  • podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich.
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 22 min – z 2h 54 min do ok. 1h 32 min w relacji Szczytno – Ełk;
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 22 min – z 3h 33 min do ok. 2h 11 min w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk.

Projekty "Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin-Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją", "Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna - Sandomierz", "Prace na linii kolejowej nr 31 na odcinku granica województwa - Czeremcha - Hajnówka", „Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)", "Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki-Hajnówka", "Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn", "Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno - Ełk" są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Scroll Up