Mazury pełne kolejowych połączeń

 

Widać pierwsze efekty prac na linii kolejowej między Szczytnem a Ełkiem. Wykonawca zdemontował już 60% starych torów i jedną trzecią peronów. Po modernizacji pociągi pojadą szybciej, a jakość obsługi pasażerów na stacjach i przystankach znacząco wzrośnie. Zakończenie projektu, wartego ok. 290 mln zł, planowane jest w 2019 roku.

Inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawi jakość połączeń regionalnych i międzyregionalnych na Mazurach. Dzięki odbudowie stacji: Drygały i Spychowo oraz budowie nowego przystanku Pisz Wschodni, a także odnowie 16 stacji i przystanków (Szczytno, Pisz, Olszyny, Jeruty, Świętajno, Kolonia, Ruciane-Nida Zachód, Ruciane-Nida, Szeroki Bór, Stare Guty, Kaliszki, Biała k/Piszu, Pogorzel Wielka, Bajtkowo, Nowa Wieś Ełcka, Ełk Szyba Zachód) zwiększy się komfort obsługi pasażerów w regionie oraz dostęp do miejscowości wypoczynkowych. Na przystankach zostaną zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i czytelna informacja pasażerska. Obiekty zostaną odpowiednio oznakowane oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Aktualne prace

Aktualnie na odcinku trwają prace torowe oraz przy obiektach inżynieryjnych. Na fragmencie trasy od Pisza do Ełku zdemontowano 50 km toru, gdzie na 25 km wykonano już prace gruntowe. Na odcinku od Szczytna do Pisza pracuje maszyna wysokowydajna do układania nawierzchni. Na tę chwilę udało się położyć dzięki niej ok. 19 km toru. Rozebrano również perony na przystankach: Biała Piska, Bajtkowo, Stare Guty, Szeroki Bór, Nowa Wieś Ełcka, Drygały, Kaliszki.

Po pierwsze pasażer

Po modernizacji składy pasażerskie będą mogły przyspieszyć do 100 km/h. Czas przejazdu między Szczytnem a Ełkiem skróci się o ok. 80 minut – pociągi pokonają tę trasę w ok. 1,5 h. To duża oszczędność czasu dla mieszkańców regionu, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły oraz turystów, którzy z samochodów będą mogli przesiąść się do pociągów. Dodatkowe bezpieczeństwo pasażerów i kierowców zapewnią 102 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.

Z nowych peronów do pociągu na trasie Lublin – Kraśnik
Podróż z nowych peronów z Lublina w stronę Stalowej Woli