Linia kolejowa nr 216

Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn

Zakres prac

odbudowa stacji (mijanki) Waplewo

wydłużenie torów na stacji Nidzica

budowa nowych przystanków osobowych Olsztyn Dajtki oraz Olsztyn Śródmieście

modernizacja całej infrastruktury torowej wraz z urządzeniami SRK

modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych

przebudowa dworców Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni, Olsztynek i Nidzica

Efekty

  • podniesienie dopuszczalnej prędkości: 100 – 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych;
  • podniesienie dopuszczalnego nacisku oś do 221 kN;
  • skrócenie czasu przejazdu dla pociągów regionalnych o ok. 17 min z 1h 17 min do ok. 1h w relacji Działdowo – Olsztyn;
  • skrócenie czasu przejazdu dla pociągów międzyregionalnych o ok. 17 min z 2h 27 min do ok. 2h 10 min w relacji Warszawa Centralna – Olsztyn Główny.

Mapa

Korzyści

  • zwiększenie jakości obsługi pasażerów, ożywienie regionalnego i międzyregionalnego ruchu kolejowego
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów
  • skrócenie czasu podróży
  • bardziej opłacalny i efektywny przewóz towarów
  • rozwój gospodarczy i wzrost atrakcyjności regionów
  • polepszenie ruchu pociągów w komunikacji między Polską a wschodnimi sąsiadami
  • ułatwienie mieszkańcom poszczególnych województw, jak i całej Polsce Wschodniej dojazd koleją – na przykład do pracy czy szkoły
  • tworzenie jednolitego ciągu kolejowego pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego z Rzeszowa i Lublina do Siedlec, Białegostoku czy Olsztyna
  • spójna i dobrze rozwinięta sieć kolejowa, która będzie impulsem do powstawania szybkich międzyregionalnych połączeń na trasach w ciągach północ – południe, np. Białystok – Kraków (Rzeszów) przez Lublin lub Olsztyn – Przemyśl, jak również połączeń pomiędzy miastami wojewódzkimi, np. między Białymstokiem a Lublinem i Rzeszowem

Wartość projektu

Koszt całkowity projektu:

267 000 000 PLN

Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej:

330 710 868,72 PLN
Scroll Up